Creative Force
Kahden vuoden etätyöskentelyn jälkeen Creative Force kohtasi haasteen henkilöstön houkuttelemisessa takaisin työpaikalle. Heidän ratkaisunsa? Uusi pääkonttori, joka kannustaa henkilöstöä luovuuteen ja yhteisöllisyyteen. – Lyhyesti sanottuna halusimme saada työntekijämme palaamaan paikkaan, joka erottuu joukosta ja on enemmän kuin työpaikka, sanoo Thomas Kragelund, Creative Forcen toimitusjohtaja.
Verkkokaupparatkaisujen ohjelmistokehityksen parissa työskentelevä Creative Force -yritys perustettiin vuonna 2019, ja nykyään sillä on toimipisteitä kolmessa maassa ympäri maailmaa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tanskassa. Houkutellakseen työntekijät takaisin työpaikalle vuosien etätyöskentelyn jälkeen heidät toivotettiin tervetulleiksi uusiin tiloihin Holstebrohon.
– Projektin taustalla olevat ajatukset ja ideat syntyivät hieman yli kaksi vuotta sitten. Halusimme luoda modernin ja tyylikkään toimiston, jossa on kutsuva ja inspiroiva ilmapiiri. Jotain, joka on helpommin sanottu kuin tehty, sanoo Thomas Kragelund.
Suunnitelmien toteuttamiseen he pyysivät avuksi sisustusarkkitehti Camilla Rudnicki Design Studion ja Input interiorin. He käyttivät runsaasti aikaa oikeiden tuotteiden löytämiseen tarkoin valituissa väreissä luodakseen henkilöstölle lämpimän, miellyttävän ja eksklusiivisen työympäristön.
– Lopputuloksena on jännittävät toimistotilat, joiden sisustuksessa on käytetty paljon värejä – ehkä hieman tavanomaisesta poikkeava, mutta erittäin hauska ratkaisu. Valitsimme sisustukseen paljon sinistä ja beigen eri sävyjä. Värimaailma koostuu useista maanläheisistä väreistä ja sävyistä, jotka toistuvat kaikissa tiloissa. Punaisena lankana on riisuttu ja tyylikäs ilme, Camilla Rudnicki sanoo.
Projektissa mukana ollut Input interiorin Key Account Manager Jesper Damgaard jakaa sisustussuunnittelijan ajatukset ja korostaa ympäristöystävällisiä ratkaisuja sisustuksen tärkeänä osana.
– Valitsimme yhdessä laadukkaita kalusteita, jotka kestävät käyttöä. Haluamme välttää lyhytnäköistä suunnittelua, mikä johtaisi siihen, että kuluneet tuotteet heitettäisiin pois parin vuoden kuluttua. Kiinnitimme tähän erityistä huomiota koko projektin ajan yhdessä arkkitehdin ja Creative Forcen kanssa, ja se näkyy lopputuloksessa. Kaikki on tarkkaan harkittua, Jesper Damgaard sanoo.
Joukosta erottuva ravintola
Pinta-alaltaan 1500 neliömetrin kokoisissa toimistotiloissa on useiden kokous- ja työtilojen lisäksi lounge, baari ja ravintola.
– Ravintola on aivan erityinen tila, jossa käytimme monia räätälöityjä ratkaisuja. Nahasta, kivestä ja savutammesta valmistetut erikoissuunnitellut sohvaryhmät, korkeat pöydät ja tuolit luovat ainutlaatuisen tunnelman, Camilla Rudnicki sanoo.
Thomas Kragelund jatkaa:
– Ne tuovat sisustukseen ”pientä ekstraa”, ja ravintolasta onkin tullut erittäin suosittu työntekijöidemme keskuudessa. Se toimii kohtaamispaikkana, jossa nautitaan usein yhdessä sekä lounas että päivällinen, hän kertoo.
Creative Forcen tavoitteena oli luoda moderni ja tyylikäs toimisto, jossa on kodikas ja inspiroiva ilmapiiri. Ja siinä projektista vastannut tiimi on yhtiön toimitusjohtajan mukaan onnistunut erinomaisesti.
– Kaikki sujui hienosti ja uskon, että työntekijämme ovat samaa mieltä. Olemme järjestäneet täällä myös useita tapahtumia ja kokoontumisia, ja tilamme ovat saaneet runsaasti kehuja. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen, ja se on itse asiassa jopa ylittänyt odotukseni, Thomas Kragelund sanoo lopuksi.